"Je to v podstate už 48. strieborná desaťeurová zberateľská minca,
ktorú mincovňa vyrobila od zavedenia euromeny v roku 2009 pre NBS," poukázal vedúci predaja Mincovne Kremnica Jaroslav Setnický.
Minca zachytáva spustenie parnej prevádzky na železničnej trati, ktorá
vznikla po rozsiahlej rekonštrukcii bývalej konskej železnice. "Na
líci zberateľskej euromince sú historické budovy železničných staníc v
Bratislave a Trnave, doplnené fragmentom oblúkovitého viaduktu,"
priblížil riaditeľ odboru riadenia peňažnej hotovosti NBS Andrej Slížik.
Na tejto strane mince je tiež vyznačená línia železničnej trate s
označením zastávok Svätý Jur, Pezinok, Šenkvice, Báhoň a Cífer.
Na rube mince sa nachádza parná lokomotíva so zásobníkom na palivo, nad
ktorou sú erby, názvy Bratislava a Trnava, ako aj rok 1873, keď bola
prevádzka parnej železnice slávnostne spustená. Nová rekonštruovaná trať
sa stala súčasťou tzv. Považskej železnice, ktorá smerovala do Žiliny,
kde sa napájala na tzv. Košicko-bohumínsku trať.